Min lilla värld av pyssel!

söndag 20 juni 2010

Bröllopskort 2

Bröllop nr. 2 avklarat, 3 kvar!

Vi hade en fantastiskt rolig kväll igår och vigseln var sååå personlig o fin.
Brudparets lycka smittade av sig och alla njöt av mat och sällskap. Till storyn hör att "Årets kock 2010" lagade maten. Förväntningarna var höga, men jag höll på att trilla av stolen, så god var maten!!!

Till brudparet fick det bli ett kort i blått o vitt, då brudgummen är obotlig IFK:are;o)

Jag använde samma stämpel som till det första bröllopskortet, den e ju så söt.Jag maskade Magnoliastämpeln med min allra första stämpel som jag köpte i lokala hobbybutiken 2003 (!), ett kärleksbrev.

Blommorna på rad längs med ena sidan av motivet. De vita är från Magnolia, alla andra från Wilorchidcrafts. Förutom...RETROBLOMMORNA (förvånad?), som är sprayade med Glimmermist pearl.

Ett vitt sidenband med silverhjärtan på tyckte jag passade alldeles ypperligt till kortet. Hängsmycket har jag köpt hos Kuttut norge.

Detaljbild på anra sidan motivet.Spetskanten är gjord med MS kantstans. Halvpärlor på rad och halvpärlor i olika storlekar, båda från reprint (tror jag).

Texten till brudparet utskrivet på lite strukturerat papper på datorn.

Insidan med hälsning och namnen på de som var med på presenten. Samma papper som på framsidan och samma strukturerade papper med text från datorn, stansad med MS kantstans.

Och sist men inte minst, två retroblommor Medium, sprayade med Glimmermist pearl och med ljusblå halvpärlor.


Idag blir det ingen vila i den här familjen e jag rädd...ett 2-års kalas i eftermiddag och viktig fotbollsmatch ikväll (tydligen).
Ha det gôtt;o)

1 kommentar:

  1. WOW!!! Vilket bröllopskort. :o)
    Otroligt vackert och romantiskt! Läckra färger och härliga detaljer.
    Så himla snyggt med martha stewart kanten och alla halvpärlor. Bandet med hjärtan var jättefint också. :o)
    Helt super!
    Tack för inspirationen. :o)

    KRAM,
    Hanna

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.