Min lilla värld av pyssel!

lördag 8 januari 2011

Slut i inspirationskällan...

Fick en beställning på ett bröllopskort. "Inte för gulligt"...kan jag det?
Vet inte, så här blev det iallafall.


kortet öppnas nerifrån. översta delen har "kortats" med en kant gjord med MS kantstans doily lace.

Tilda och Edwin som brudpar. Klippte ut dem i en oval som passar ramen jag skurit ut med min Cuttlebug. Diesen kommer från Nellie Schnellen.

Alla lager syns på detta foto. Wellpapp är ett underskattat scrapmaterial...

Alla blommor är köpta hos Magnolia. Denna färg köpte jag både rosor och liljor. Nu är rosorna slut, så nu vankas det nytt besök till Borås.


Insidan blev jag extra nöjd med denna gång. På ena sidan en oval med plats för en vers el. dyligt. På nedre delen av kortet ett criss-cross kuvert med liten tag att dra upp. På denna kan man ju skriva en lite mer personlig hälsning.

Det har varit lite segt på inspirationsfronten det sista. Jag har påbörjat flera projekt som ligger halvfärdiga på pysselbordet. De kommer inte vidare...blir inte klara, och framförallt inte bra:O(

Hoppas verkligen inspirationen kommer till mig snart...

Ha en go´lördagskväll.

2 kommentarer:

  1. Superfint!! Å brudparet + gäster var väldigt imponerade!! Kunde dock inte stoltsera med att jag gjiort det själv! TACK igen!! Kramar Chrisse

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo det gick bra med renoveringen. :) Vi fick målat lite och satt upp gips så vi är nöjda! Känns som man aldrig blir färdig bara. och det blir man väl inte heller. Skrämmande det där! Vilken tur att du kommenterade mitt kort och att jag kikade in här hos dig. Håller precis på med en insida och jag visste inte förräns nu hur jag ska utforma den! Tack för inspirationen! Nu ska jag göra ett crisscross kuvert till ett presentkort!! Kram

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.