Min lilla värld av pyssel!

lördag 3 december 2011

Dopkort i annorlunda färg.

Idag döps en liten "prinsessa" vid namn Elsie i björlanda kyrka.
Vi har ingen möjlighet att medverka, men jag skickade detta kortet med posten, som jag hoppas hon fått.
Gjorde ett tjejkort i lite annorlunda färg. Allt är ju alltid ljusrosa eller ljusblått!
Gul/aprikos är väl också tjejjigt?

Jag ville inte ha något särskilt motiv på kortet, utan ville att det bedårande pappret från Graphic45 skulle komma fram istället.
Alla papper kommer från Graphic45.
Girlangerna kommer rån en lokal hobby-butik i Kungsbacka.
Alla blommor från Woc.

Tagsen har jag hämtat hos misscutiepie och skrivit ut på matt fotopapper. De är chalkade med "old papper" distress ink.


Bakom motivet har jag satt en bit gasbinda (!) som jag hittade hemma. Detta som substitut till "osttyget" som alla använder numera.

Blommorna är chalkade med "walnut stain"för att passa in lite bättre.
Löven har jag klippt bort från en ljusmanchett jag köpte på loppis i somras, ett supertips tycker jag själv!


Trevlig helg allihop!

2 kommentarer:

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.