Min lilla värld av pyssel!

tisdag 16 mars 2010

Årets första påskkort.

Ett litet påskkort till klassen som jag arbetar i (när jag inte är föräldraledig).
Såhär ser kortet ut.
Vet inte vart pappret kommer ifrån. Alla detaljer är chalkade med en grå nyans från Dew Drops.
Löven är egentligen hjärtan som jag skurit ut med cuttlebug och vikt lite. Även texten är gjord med Cuttlebug.

Herr och fru Påskhare kommer med påskägg:o)
Stämplarna är från Reprint, färglagda med ZIG Brushables.
Hararna sitter på 0,5 mm distans-kuddar och kycklingarna på 3 mm distans-kuddar.

Blommorna och bradsen kommer jag inte ihåg vart jag köpt,men de är ju vanliga blommor som finns i nästan alla hobbyaffärer.
Även dessa chalkade med grå.

Insidan blev lite rolig tycker jag. Det mönstrade pappret är baksidan på det som användes på framsidan. Det enfärgade har jag embossat med en cuttlebug och chalkat bara det som "står upp". Texten är utskriven på datorn.

Stämpel från Reprint. Gullig tycker jag:o)


Det blev ingen Tilda idag...känns lite konstigt. Jag använder nästan inte mina andra stämplar längre. Det känns inte som de blir "min stil". Jag får öva mig på att få till min stil även utan Tilda och Edwin.

Ha en mysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.