Min lilla värld av pyssel!

söndag 21 mars 2010

Påskpyssel...

Jag har påskpysslat lite i veckan och nu blev det tid över att färdigställa, limma och "piffa"

Jag har gjort fram- och baksida på en tändsticksask att ha liggandes framme i påsk. Det ser ju för tråkigt ut när det ligger en blå/ röd/ gul ask framme jämt.
För en gångs skull ska jag behålla ett "alster" själv!

Såhär blev resultatet:

Tilda är från Magnolias nya "Hoppy easter kollektionen". Min nya favorit, synd att hon är så säsongsbetonad:o(
Tilda och det äggformade pappret sitter med distanser för att jag skulle få in fjädrar och pärlstrån bakom utan att det skulle "buckla sig".

Hon e ju bara för söt!!

Jag lästa på någons blogg (tror det var jojjo´s) att Magnolia hade påskliljor i sin nya kollektion, men det visste de inget om i butiken när jag var där i lördags:o(
Jag hade iaf. bestämmt mig för påskliljor så då fick det bli egen-tillverkade:o)
Hälsningen är embossad med glitter-pulver.

Material:
Papper: Tilda/panduro
Pennor: ZIG Brushables
Stämplar: Magnolia, Reprint
"pynt": Inkido+ eget "lager"

3 kommentarer:

  1. Kjempe fint påske kort!
    Magnolia stemplene er jo såååå søte.
    Klem Tone

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för fikan! Här är länken till min lumparkompis tjejs blogg! Kram Kia

    http://miaspysselhorna.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Så flott påskekort!! Tilda er såå søt med kanindrakt:-) Stilig med egget og flotte påskeliljer!
    Ha en fin dag:-)
    Klem

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.