Min lilla värld av pyssel!

torsdag 23 juni 2011

Midsommar imorgon.

Imorgon är det midsommarafton. Det är lite speciellt.
Varje år planerar man för sommarens mest somriga och soliga fest. Varje år slutar med attman sitter inne och fryser i sin sommarklänning. Likväl tycker man det är roligt och längtar till nästa år!
Missförstå mig rätt: Jag gillar midsommar!

I början på månaden fyllde pappa 55 år.
Här e kortet han fick av oss barn.


Det mönstrade blå/beige pappret kommer från Panduro. Notpappret kommer från min koralbok som jag köpte på Erikshjälpen för en 5:a! Wellpapp funkar alltid. Speciellt på kort till män.
Denne graciöse golfare fick åka medmig hemfrån Vilda stamps monter på Ullevi-mässan.
Textstämpeln kommer från Magnolia. Kanterna på textrutan är sotad med Distress ink dyna, Walnut stain. Jag brukar köpa billiga sminksvampar på Ullared och dela dem i lagom stora bitar. Jag duttar på dunan och använder istället för en så´n där tjusig (och dyr) blending tool.
Likadant runtdessa kanter. Utskuren med die från Nellie Snellen. Stämplad med clearstamp-alfabete jag köpt på Bokia.


De genomskinliga dropparna kommer från DiModa, en inredningsbutik i Kungsbacka. De är egentligen till för att fylla ut som dekoration i ljusuppsättningar och blomsterarrangemang. Funkar finfint inomscrapbooking oxå;O)



Ha en underbar midsommar allihop!

2 kommentarer:

  1. Ååå det var stilig kort til din far!!! Fikk lyst å lage noe i det samme.
    Nå er St.Hansaftenen over -og her hos oss venter vi enda på varmere sommer -den kommer vel i år også en gang...
    God sommer til deg!
    Merete

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt fint kort som din pappa fick.
    Jag använder oxå sminksvampar och andra skumsvampar tycker det funkar jättebra

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.