Min lilla värld av pyssel!

fredag 19 mars 2010

Grattis-kort igen...

Har gjort ett grattiskort till. Detta till min kusins dotter som fyller 4.
Jag ångrar att jag valde blått, men den här tjejen e inte så himla rosa av sig...
Skulle nog kört på lila...

Tilda färglagd med ZIG Brushables. Hon har fått halvpärlor som örhängen.

Såhär blev kortet i sin helhet. Jag har målat kanterna, och en bit in på kortet med vit hobbyfärg. Lite spets och mönstrade papper. Kakserviett och halvdroppar i plast.

Såhär blev blomsterarrangemanget. Höll på länge med placeringen av blommorna och vet inte om detta var bästa lösningen faktiskt...tycker det blev lite glest också:o(

Lite stickles fick det bli iaf. Runt kakservietten och fyran. Siffrorna är i tunnt skumgummi som jag köpt i leksaksaffären (!). Chalkade kanterna lite eftersom fyran egentligen var lite för grön.

Texten är utskriven från datorn (som vanligt) och monterat på ett mönstrat papper.
Alla mönstrade papper är från Tilda/Panduro.
Jag gillar att köpa block med papper i samma serie, för då har man så många papper som passar perfekt ihop. Det blir lite "bekvämt" liksom. Nackdelen är att det ofta är två el.tre av varje i blocken, och det kanske man inte använder. Jag brukar byta med min syster och mamma som också scrappar lite.

Nu ska jag gå och "piffa" mig lite...ska nämligen på fest! Barnen ska sova hos farmor och farfar, så det blir sovmorgon imorgon:o)
Ha en trevlig fredagkväll, det tänker jag ha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.