Min lilla värld av pyssel!

måndag 15 mars 2010

Magnolia, mässa och nya kort.

Min lördag var vansinnigt rolig! *ler*.
Jag var med tre av de go'aste människorna jag vet (Mamma, syster o Kia)och shoppade scrap-grejer. Kan det bli bättre?!
Dagen började i Magnolias butik i Borås.
Vi gick länge och väl och tittade, insöp inspiration, spanade och njöt.
Efter ca 40 minuter var det dags att betala... Vi stod 2 TIMMAR i kö!!!!! Men vi hade trevligt:o).
Kändes lite som om alla pratade med alla och skojade om "ditten och datten". Träffade Hanna i kön och pratade med henne för första gången. Härligt att träffa människorna bakom de vackra korten man ser på bloggarna.
Tror även jag skymtade Lillemor och Camilla i kön :o).

Efter Magnolia var vi så törstiga, hungriga och kaffesugna att vi sprang in på ett fik.

Mässan var mindre i år än när den varit i Göteborg, men det räckte eftersom svängen till Magnolia innan blev så lång (och dyr).
Vi shoppade lite till och fick nya idéer.
Här är min del av shoppingen:


Deckade framför Melodifestivalen på kvällen, tyckte Anna var en värdig vinnare.

Igår blev det lite pysslat ändå:

Minns ni det rosa kortet med spets runt Jam-Tilda?
Det blev ju så vitt och tråkigt innuti, och "sladdrigt" på baksidan.
Idag skulle jag ge bort det, så det fick färdigställas utan vidare inspiration:

Såhär blev insidan med lite text utskriven från datorn.

Här fick jag använda min nya lilla stans "retroblomma". Halvpärlorna är från Inkido.

Såhär tråkig blev baksidan...:-(,Brist på tid och inspiration är ingen bra kombo...

Färdigställde även en presentask till en kompis som fyller 27 på onsdag.
I asken ska jag lägga ett halsband med 3 namn-plattor i hänget. På plattorna står stansat namnen på hennes 3 barn.
Jag har använt jam-Tilda IGEN!
Jag har andra stämplar, men älskar henne! Hon är (fram tills igår) den enda sittande Tildan jag har. De andra jag har är äldre stämplar som är mer säsongbetonade. Jag gillar de nya Tildorna bättre:o)

Färglagd med aquarell-pennor (experimenterar lite).

Här är hela askens ovansida. Kakservietten och blomman köpt styckvis i lokala hobbybutiken, papper och halvpärlor från Inkido. Löven köpte jag på Stämpel och scrapmässan i Göteborg hösten 2008.

Detaljbild. Det blev några halvpärlor. Jag blev inspirerad av Hannas kort.
Ha en bra dag:o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.