Min lilla värld av pyssel!

fredag 20 augusti 2010

Challenge-Babyinspirerat.

En tjej på killarnas förskola ville beställa ett babykort. Men som i de allra flesta fall visste hon inte om hon skulle komma att behöva ett rosa, eller ett blått kort.
Jag gjorde ett av varje. Bra att ha å välja på.
Det andra kommer alltid till pass nå´n gång.

Jag har tänkt på att jag inte e så konsekvent med om jag skriver bildtexyen över eller under bilden. Tänkte jag skulle börja ha texten UNDER från och med NU!

Det rosa kortet är gjort av papper ifrån Maja-design, som jag bara älskar. Det gör lite ont i mig när jag skär i dem.
Alla kanter är chalkade med en dyna som e lite svart med guldglitter i från Dewdrops.
Den är tyvärr inte min, utan syrrans. Jag hittar den inte i butik. Kan ha utgått:(
Vit spets i 2 rader med ett organzaband som ligger lite omlott över.
Istället för text från dator eller stämpel valde jag en bit band i rätt nyans och med ypperlig text på.
"Tiny hands and tiny feet".

Detta lilla frimärke fick jag till min cuttlebug i somras. Vistt e den söt?!
Även denna chalkad med dewdrops-dynan.
Kakserviett från kuttut.com.
Utslagna rosor i olika storlekar från WOC.
Rosenknoppar från lokala hobbybutiken.

Mitt på organzabandet gjorde jag en rosett, sedan lade jag bara ändarna åt var sitt håll, längs med spetsen.

Inuti har jag satt Maja-design papper. Jag har valt vilken del som ska vara i kortet med omsorg.
På vänstersidan, högt upp till vänster är et ett fång med rosa hjärtan:)
På högersidan, längst ner till höger en text med ett hjärta bakom.
"Ab imo pectore"-Av hela mitt hjärta.

Med detta kort tänkte jag (i sista sekund) delta i en challenge (babyinspirerat) hos That´s just so cute

1 kommentar:

  1. ahhh, så delikat, elsker at du har gjort det så rent og stilfullt

    takk for ditt bidrag=)

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.