Min lilla värld av pyssel!

onsdag 16 mars 2011

Till en riktig Ängel;)

Kort till en ny ängel i mitt liv. Vi lärde känna varandra på jobbet när jag kom tillbaka från mammaledigheten.
Ett litet kort på allahjärtansdag för att visa min uppskattning av att ha henne i mitt liv.


Maja papper. Dem vill man ju bara "slösa" på någon speciell, eller hur?;O)

Valde pastelliga färger som passade till motivet...


...som är en vintagebild jag hittat på nätet. kommer inte ihåg var, men det är bara att söka på Google, så kommer det hur många träffar som helst:O)

På denna lilla bild fanns det en gullig text också:

"May life ever bring You but sunshine and laughter, Hope follow You still and no sorrow come after"

Jag klippte ut bilden med en sax som gör att kanten ser riven ut.


Textstämpeln som jag fyndade i Magnoliabutiken för en 5:a!!

Mellan motivet och blommorna har jag "klämmt in" en tag som det står "Vänner" på. Jag hittade den hos misscutiepie.

Den är chalkad med walnut stain för att få rätta vintage-känslan.

Blommorna är en salig blandning från Prima, Woc, Magnolia, Kuttut och Reprint. Rosetten har jag gjort av ett vågformat sammetsband.

Glöm inte vara med på min candy. Klicka på bilden i sidebaren, så kommer du dit:O)

5 kommentarer:

  1. Nydelig kort i delikate flotte farger!!

    SvaraRadera
  2. Såå snyggt.
    Änglen är ju bara sååå underbar

    SvaraRadera
  3. Men HJÄLP så snyggt kort, jag får DÅNDIMPEN!!! Lyckliga din vän som får det kortet! Texten var jättevacker, och färgerna underbara!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hur gör du!? Underbara kort varje dag! :)
    Fantastiska, härliga färger och ljuvliga detaljer som man inte kan slita blicken från i första taget. ;)

    Tror inte jag hinner till mässan till öppningstiden, men jag håller helt klart utkik efter dig inne på mässan! :)
    kramis,
    Hanna

    SvaraRadera
  5. klicka in på juliaingvarsson.webblogg.se så kommer du till min aktiva blogg :) Kram!

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.