Min lilla värld av pyssel!

onsdag 25 maj 2011

Vintage kort med blommor.

Hejsan! Jag är så nöjd att jag hinner blogga en extra gång denna vecka. Jag har bara bloggat 1 gång i veckan det sista. När våren kommer, kommer jag ut ur mitt vinteride och blir härligt social;O)

Jag har hunnit pyssla lite av mina idéer det senaste och använt favvo-papper. I vanliga fall är det alltid beställningar eller kort jag behöver för eget bruk.
Mitt lilla lager med kort börjar växa till vad man snart kommer kunna kalla en hög!

Detta kort gjorde jag för att få använda det fina,blommiga pappret.


Motivet och det lilla frimärket med Eiffeltornet kommer från ett ark från Sagenform. Alla kanter är chalkade med walnut stain (DistressInk).


I övre vänstra hörnet har jag limmat fast aprikosa sötvattenspärlor.


Bakom blommorna har jag lagt ihop ett band lite slarvigt, som om det vore löv. Bandet fick jag i candy´n jag vann förett par månader sedan.


Liljan och rosen med spets i är från Magnolia, den grön/vita rosen har jag gjort själv mha.retroblom-punchar.


pärlor på tråd från Inkido, Pärla på nål från lokala marknaden(!) och charms skänkta från Bibbi.


Närmre (bättre) bild av blommorna och här ser man också poststämpeln (Inkido).
Vita, nedre spetsen är en del av ett tårtpapper. Tygspetsen och det aprikosa bandet sitter ihop och kommer från TygSkroten. Blomman kommer från Prima.



Hoppas jag hinner komma igen en gång till i veckan, eller är det för mycket begärt kanske?


Kraaamizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.