Min lilla värld av pyssel!

torsdag 1 april 2010

Party-Tilda!

Min mans kusin (tillika fadderbarn) fyllde 13 år i Mars och då gjorde jag detta kort.
Jag blev inte så nöjd med slutresultatet, men jag gillade alla små detaljer jag fick till.
Party Tilda är så söt! Hon har fått stickles på vingarna (för det vill ju tjejer ha).
Jag tycker just den här Tilda-klänningen är svår att färglägga. Får inte till skuggorna...

Såhär blev kortet i sin helhet.
Allt är chalkat med en ljus-grå nyans.
Jag har stämplat en swirl från Reprint med ofärgad dyna runt kanten på den bruna delen av kortet och embossat med ofärgat embossingpulver.

Brads med lite stickles i mitten. Ursäkta det suddiga kortet, men man anar idén.

Texten är stämplad med clearstamps. Olika uttryck som jag satt ihop med ett akrylblock.
Bakom text-tagen har jag satt stora blommor som fått lite stickles.

Insidan av kortet. På vänstersidan limmade jag rosa cardstock och tre halva plastpärlor i varja hörn. Stämpeln köpte jag på mässan på Åhaga.
På högersidan har jag embossat ett ark i en cuttlebug och klistrat en grattis-hälsning på. Texten är utskriven från datorn.

Lite blommor och blad livar ju alltid upp, även inne i korten.
För att inte tala om stickles:oD

Jag vet inte varifrån papprena kommer.


Ha en glad påsk, så hoppas jag på återseende innan helgen är slut!

1 kommentar:

  1. Så sött kort =D Håller med dig om att klänningen kan vara bökig att färglägga...

    Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.