Min lilla värld av pyssel!

fredag 9 april 2010

Skissen...IGEN!

Blev sugen på ett kort till med Hannas skiss som utgångsläge.

Såhär blev det färdiga kortet. Väldigt likt det första (såklart med skissen som utgångspunkt) men ändå med variation!

Lilla Tilda som är så fin:o)
Har fått dille på halvpärlor...missbruk?!?!

Nu börjar jag få riktigt "kläm" på det här med blommor i grupp känner jag;o)
Det är helt enkelt så att "De Vise" har rätt:
Övning ger färdighet
Jag gorde en enkel rosett med en bit spets som jag hittade i mina gömmor. Retroblomman har liksom blivit ett litet "signum" för mig...kan INTE leva och verka utan dem (på hobbyfronten alltså;oD)
Observera den lila blomman i mitten IGEN. Det betyder att jag hittat fler!!!
Dock bara i lila, och jag vet fortfarande inte vem som gör dem...

Och så en tag igen. Jag gillade idén på mitt förra kort så jag körde igen:o)
Ingen hälsning ännu, för jag vet inte vem som ska få kortet, eller varför.
Oftast gör jag kort efter behov, men nu var jag ju så sugen på att testa skissen igen...


Det här kortet gjorde jag innan pysselpartyt igår. Tyvärr hann jag inte färdigt med ett enda kort (torktid och idétorka), men jag påbörjade två kort som kanska kan bli något...
Tänk att man kan vara så laddad för nånting, och sen bara sitta och stirra?!
Cupcakes:en var iaf. mycket goda;o)

Kram och trevlig helg!

1 kommentar:

  1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jösses, jag vet inte vad jag ska säga!!! Hjälp så snyggt!!!
    Superläckert med alla de rundade kanterna och blommorna blev kanon med spets och blad... OUTSTANDING! :o)

    Lägger upp kortet i min sidebar med en gång. ;o)

    Ha det bäst! :o)
    Kram,
    Hanna

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.