Min lilla värld av pyssel!

lördag 4 september 2010

60-års-kort.

Grannen ville beställa igen... Kul när det man gör e så uppskattat:)
Jag hade köpt några papper i korall/orange sist jag var i Magnoliabutiken, som jag var sugen på att använda:

Visste det en härlig färg? Lite svår atthitta dekorationer till, men som tur var kan man ju fixa dem själv.
Det rutiga pappret är dubbelsidigt från Sassafrass, miga med glitter vet jag inte.
Den blommiga spetsen i en grön/grå nyans köpte jag i lokala hobbybutiken för inte alls länge sedan.

Chalreston-Tilda passade så bra, eftersom den som skulle få kortet gillar kläder och skor:)
Jag har använt pearl-maker som örhängen och på hennes broch. Jag har oxå färglagt vingarna med pearlmaker.
Jag ahde lite problem med färgsättningen, eftersom ingen av mina Brushables passade i nyans. Jag fick helt enkelt blanda 2 olika pennor. Det gick ju bra, men det var inte lätt att få till så det blev snyggt. Detta är 3:e Tildan!!!

Jag stansade ut siffror med cuttlebugen och lade på ett lager pearlmaker där oxå. Jag tycker om när det finns som en "röd tråd".

Stora rosen har jag gjort själv med hjälp an en 2" blomstans med 6 kronblad, och en sida ur en bok.
Körsbärsblommorna e från Woc, och den lilla gröna grenen från Kiawa-hobby i Kba.

Insida med plats för egen hälsning.
Jag gjorde det lite roligare med kantstans från MS.

Fortsatt mysig höst-lördag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.