Min lilla värld av pyssel!

söndag 12 september 2010

Minialbum.

Jag gjorde ett litet minialbum med 9 foton från sommaren.
Detta är ett riktigt roligt album att göra, och man får plats med MINST 12 små kort.
Jag hittade en tutorial på youtube för länge sedan, och e helt fast:)

Jag har använt papper ur en stack som jag köpte på Gekå´s i fredags. Roligt att göra alster med papper som kan kombineras så enkelt.

Stora blomman är utstansad ur ett av arken med en 2" blomstans, med en brad i mitten. Smårosorna har jag gjort med hjälp av en liten retroblomma-stans, med halvpärlor i mitten.
Dubbelrosett av band från egna gömmor.

Här ser man de två tagarna som går att dra ut från framsidan. Klistermärken med text har jag haft länge, men minns inte varifrån de kommer...

Här kan man dra ut en tag från sidan med foton på båda sidor. Små arkiveringslappar med pärlor på, för att lättare kunna dra ut och sätta tillbax.

Mittuppslaget med en liten ram med mitt namn i...

Mittuppslaget med en tag utdragen. En tag på varje sida med 2 kort på var tag. Hur många blir det?!;)

Ni missade väl inte godingen på tagen?!?! Detta är minstingen Melvin som njuter av sin middag med hela kroppen:)

Såhär blev baksidan, med en fjäril utstansad med punch från MS.
Det finns en tag på sidan med arkiveringslapp, precis som på första sidan.

Här ser ni tagarna från baksidan. Här har jag använt lite roliga saker som jag fått av en ompis som bestämt sig för att hon inte hinner vara scrappare:(

Ha en bra vecka!




1 kommentar:

  1. Dear Ansi

    occasionally I landed on your blog and didn't want to go without writing you a word. I very like the artwork you do and am sure to take a look again from time to time.

    By the way, right now I have a Candy to give away, if you like try your luck; http://creawitch.blogspot.com/2010/08/birthday-candy.html

    Love from Karina

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.