Min lilla värld av pyssel!

fredag 8 april 2011

Anton 5 år.

Hejsan! Det gick några dagar mer än jag tänkt sedan senaste inlägget;O) Men nu kommer det! På söndag ska Noah på 5-års kalas till en dagis-kompis. Såhär blev kortet:

Kortet går i brunt och grönt med en och annan röd detalj. Försökte mig på en lite tuffare stil. Har fått för mig att femåringar vill ha det.


Alla papper är från spillådan och ni vet ju vilken koll man har på tillverkare då;O) Lite vellpapp fick vara med också.


Motivet kommer från Vilda stamps. Busungen e ju bara SÅÅÅÅ söt! Runt honom har jag stämplat en hörnstämpel som jag köpte på mässan. Kommer inte ihåg tillverkaren, men det var ett helt ark clearstamps.


Jag skar ut motivet med en die från Nellie Snellen som jag införskaffade på mässan på Ullevi för några veckor sedan. Detta stjärnpapper köpte jag på svenska mässan för flera år sedan. Jag hade en period då jag köpte MASSOR med reliefpapper i denna modell. I vissa stjärnor har jag (med rött) stämplat ANTON. Blev ett kul sätt att få in namnet och göra det riktigt personligt. Här ser man hur jag använt några fler av clearstampsen från arket för att "tuffa till" kortet lite. I den stora röda stjärnan stämplade jag en 5:a (åldern).


Nu fattas bara present och sen bär det av på kalas! Hoppas bara dom får roligt och att huset står kvar när alla 5-åringar åker hem;O)


Kram på er allihop, ha en myyyysig fredag!

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt kort, och så välarbetat! Jag har en kille som är 4,5 år och han gillar helt klart lite tuffare stil, så det går nog hem! Det är dock inte 100% säkert att huset står kvar efter kalaset, hihi!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Såå coolt det blev.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Riktigt coolt,
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. supersnyggt kort och busungen är bara så fin!!!

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.