Min lilla värld av pyssel!

fredag 30 juli 2010

Bröllopskort 4

Perfekt blogg-kväll. Det blåser typ 20 sekundmeter ute och regnet kommer från sidan som piskor med vinden:(
Mysigt att hålla sig inne, en kopp te och DATORN!!
Det är som att precis ha köpt en ny hobby-tidning med vackra kort och massor med idéer när man kan gå in på andras hobbybloggar och "sukta".

Innan semestern var vi på bröllop nummer 4.
Jag provade mig på ett 15*15 kort med 2 blom-upsättningar på.
Lite spets och blå rosettband med guldkant för att få rätta "bröllopskänslan".
Kortet blev såhär:

Här e brudparet igen...Tråkigt med samma brudpar hela tiden kanske, men jag resonerade som så att varje brudpar för sig får ju bara Tilda & Edwin 1 gång:)

Blommorna blev tjusiga! Den stora blomman fick jag tillverka själv, för jag hitta ingen rolig som passade i stil...
De små, blå rosorna i olika utföranden e köpta hos Woc.

Andra uppsättningen blommor med annorlunda blommor (för mig). De blå rosorna med lite spets emellan köpte jag i lokala hobbybutiken för ett tag sedan, den gröna körsbärsblomman kommer från näst sista besöket i Magnoliabutiken.
Lilla guld-hjärtat köpte jag sist jag var i Magnoliabutiken.

Insidan med samma papper som användes på framsidan, plus en liten ruta för personlig hälsning.
Swirlen är utstansad med Cuttlebug maskin och så har jag klistrat några pyttesmå, guldfärgade, bling på ändarna.

Jag vet inte riktigt varifrån det blommiga pappret är, men jag har köpt det från Magnolia.
Det creme-färgade pappret med guldornament är från Magnolias "something old something new" collektion.

Ha en mysig fredagkväll i ösregnet.

1 kommentar:

  1. Inte kan man tröttna på ett vackert brudpar som det här inte! :o) Visst är det bra med stämplar som man får användning för flera gånger! Ett så otroligt fint kort du gjort, tokgillar din handgjorda blomma!!! Vem skulle inte bli superlycklig över att få ett så här fint handgjort kort?!
    Ha en trevlig kväll!/Lillemor

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.