Min lilla värld av pyssel!

onsdag 28 juli 2010

Svärmors klänning nr.2

Hejsan heej!
Nu e jag tillbax från norrland...puh, vilken bilresa!
Jag har haft fantastiskt roligt tillsammans med några av mina allra bästa vänner (löv jo gajs);).

Jag sydde ju en klänning till svärmor i våras, som hon skulle ha på min svågers bröllop, kommer ni ihåg?
Just den klänningen har jag missat att fota:(
Men samtidigt som vi köpte tyg till den klänningen köpte vi även ett rödblommigt bomullstyg med stretch, som oxå blev en klänning:


Lite närmare bild på klänningen upptill,fram:

Nästan likadan bak.


Väldigt enkel klänning:D

Jag hade glömt hur kul det är att sy utan tidspress, och utan kunder som e gnälliga och omöjliga!! Otaktiskt av mig att säga så kanske, men de flesta av mina kunder är studenter som tror att de ska bli någon annan än sig själva, bara för att de får på sig en klänning!!!
Vissa verkar tro att det ingår en bröstförstoring i klänningspriset!!!

Nä, denna klänning var löjligt lätt att sy, utan tidspress och med en lätt "kund".
Ska nog sy lite till tror jag, fast inte beställningar, bara skoj saker som jag VILL.

Ha en mysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.