Min lilla värld av pyssel!

söndag 31 oktober 2010

Beställning från norr...

Hejsan!
Minisemestern till The Reef i Fredrikshamn var 100%:ig!!!
Vi har haft det helt underbart med fokus på barnen. Fantastiskt ställe för stora och små, för att inte tala om vilken höjdare det var med färjan hem som hade allt ordnat för att roa barn i 3,5 timma!!

När våra kompisar från ö-vik kom på besök för nå´n vecka sedan, beställde de ett dopkort till en liten Moa. Jessica (som min norrländska kompis heter) föll direkt för det hjärtformade stafflikortet jag gjorde för några veckor sedan.
Och såhär gick det:


Det händer mycket på det här kortet...hoppas jag fångat det på bild...

Pappret på bottenplattan har jag köpt av Malin på Pysselparty.se


På ett lite mindre hjärta uppe till höger har jag själva motivet, som är en baby-vagga. Den har en släkting till mig stämplat upp åt mig.
Jag stansade ut MOA med Cuttlebug. Ganska stora bokstäver, eftersom namnet är såpass kort.
Till vänster om vaggan sticker det upp tre pärlstrå från blomarrangemanget, och så några retroblommor med halvpärlor i mitten.

Här är mitten av kortet. här är en liten ticket, där det står "älskade barn" som jag hittat hos misscutiepie. Den är chalkad i rosa för att passa in bättre.
Den lilla ängeln av ståltråd som jag knutit fast med en rosett är från en inredningsbutik i Vallda: "Fjällestorps interiör".
Hela kortet är sprayat med glimmermist, vilket jag tycker syns väldigt bra på denna bild.

Bakom blommorna ligger en bingobricka som även den är hittad hos misscutiepie. Den är ordentligt chalkad för att passa in i kortet.
Stora vita blomman köpte jag på min utflykt till Magnoliabutiken i förra veckan. Övriga blommor kommer från Woc.

Eftersom detta är ett stafflikort ville jag ha en rolig "stopp" som håller kortet uppe.
Hjärtat har jag stansat ut ur papperslera med hjälp av pepparkaksformar, sedan har jag stämplat med min textstämpel från reprint.
Innan jag lät hjärtat torka gjorde jag ett hål för band i det. Där stack jag in en creme färgad spets när det var färdigt.
Kanterna är chalkade med rosa stämpeldyna.
Nu får alla ni som kikar in ha en super-mysag söndags eftermiddag/kväll.




3 kommentarer:

  1. For et fantastisk vakkert dåpskort! Nydelig med hjerteform,og herlig rosa!
    Klem,Janne

    SvaraRadera
  2. Så underbart fint kort du gjort. Jag ser verkligen fram emot att få ge bort det på dopdagen!

    SvaraRadera
  3. Än en gång ett sånt där helt fantastiskt kort som bara du kan åstakomma! ;)
    Älskar alla detaljer som du fått med utan att få det att se för mycket ut, färgerna, upplägget, ja, rubbet är helt BREATHTAKING! ;)

    Kram från Hanna

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.