Min lilla värld av pyssel!

torsdag 26 augusti 2010

Bröllopskort 5

Nu har jag jobbat i 1 1/2 vecka. Jag är helt slut!! Det är så mycket nytt!! Men roligt är det:)
Lite ångest är det allt, att komma hem kl. 17.30, när barnen ska sova 19.00!! :(
Kommer nog in i tänket snart. Det bästa av allt e att jag är ledig med killarna på fredagar!!

För 2 veckor sedan vigdes ett par av våra allra go´aste vänner
"herr o fru Lycke".
En personlig vigsel med mycket musik, och en middag somm fortfarande får det att vattnas i munnen på mig.
Festen var enormt rolig tack vare ett super-band och alla deras roliga vänner.
Kortet till dem fick gå i marint tema, då hela deras bröllopstema var "skärgård och fyrar"


Kortet är lite större än vanligt, nämligen 15*20 cm.Detta för att få plats med resecheckar inuti.
Alla papper köpte jag hos Magnolia i Juni när vi var där. Kan inte namnen på tillverkaren.
Det är väldigt mycket detaljer på kortet. Stansade spetsar, tygspets, blommor, charms mm.
Alla kanter är chalkade med brunt. Vissa papperskanter är rivna med edgescraper och sydda på maskin.

Här har jag skrivit ut brudparets namn på datorn. Det ger en personlig känsla.
Retroblommorna får man ju inte glömma:)

Alla dessa blommor är från Magnolias butik i Borås.
Här sder man också (på motivet) att jag lagt pearlmaker på Tildas tiara.

Jag har använt en kantstans från MS och gjort en spets av röd cs. Ovanpå detta lade jag 2 rader tunn spets i lite naturfärgad bomull.
Från blommorna hänger et ner en charm (från kuttut) i en kulkedja. Kedjan sparade jag från lappen på ett par barn-jeans jag köpte i våras.
Snäckorna är stämplar från Magnolias nya "Bon voyage" kollektion. Jag har använt 2 olika färger på dynorna, det ger mer djup och liv. Snäckorna är fästa med distanskuddar.

Här e hela insidan av kortet.
På översta delen har jag gjort en ficka för presentkortet. Dekorerat med parets initialer och några retroblommor.
På nedre delen en hälsning och allas namn som var med på presenten.

Här e baksidan. Lite mer arbete än vanligt, resultatet blev riktigt arbetat:)
Fortsatt trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Så snyggt och välarbetat kort!!!
    Det måste ha blivit mycket uppskattat =D

    Ha en fin lördag!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.