Min lilla värld av pyssel!

söndag 8 augusti 2010

Kort o ask.

Till en kompis som fyllde 30 i våras, och hade en stor fest när vi firade vår semester i norrland i sommar, gjorde jag en present-ask med matchande criss-cross-kort.
Såhär rara blev de tillsammans:

Kortet fick bli en annorlunda variant på 15*15-kort, det är ju kul att variera sig och komma med nya grejer.


Pappret är ett av de första jag köpte 2003(!), som jag bara älskar. Jag har gillat det så mycket att jag inte vågat använda det. Men min Jessica e värd det;)


Jag använde mig av en del spets oxå, för att gör det lite tjejjigare.


Stämpeln roffade syrran och jag åt oss i sista sekund när vi betalade i kassan sist vi var i Borås.
Vi e mycket nöjda med inköpet. Hon e ju sååå söt, för att inte tala om användbar!!
Stora blomman har jag gjort själv med hjälp av en 2" blomstans med 6 kronblad. Inspirerad av Jojjo.


Svarta rosorna köpte jag på "Sniff & Snabb" i Kungsbacka i vintras. De små förjätmigej-blommorna e köpta hos Kuttut.

Här ser man blomarrangemanget från en annan vinkel. De stora rosorna blir så höga, att man måste täcka fästet från flera håll...eller så e d bara jag som inte kommit på en bättre lösning ännu helt enkelt;)

Tagen som man drar upp och läser på, istället för att man öppnar kortet traditionell väg, har fått en liten extra bit som gör det lättare att dra. Jag satte extra fokus här för att man ska se vad som gäller.
Pärlrad i svart blev lite kaxigt...det går igen på flera ställen i min duo.

Här har vi då asken, som jag inte alls har tillverkat, utan bara altrat.


Det är egentligen en tom, urdiskad Bikarbonat-burk!!
Pärlor, pärlrader och fjäril! Ville ha nå´t tjejigt, men fick inte plats med Tilda, tyvärr:(

Ännu en hemma-gjord ros på locket av asken.

Innuti asken låg ett halsband med en "blueberry-cupcake" från "Milajki", ett svenskt företag som designar coola smycken. Även kändisar som designar åt dem, vilket e lite skoj.


Ursäkta detta mega-lååånga inlägg:(


Som tur e behöver man ju inte läsaall text om man inte vill, ibland räcker det ju att titta på bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.