Min lilla värld av pyssel!

söndag 15 augusti 2010

Födelsedagskort och challenge.

En kompis dotter fyller 2 på torsdag. Då tänkte jag hon skulle få en fjärils-tavla, och detta kortet:

Namnet på denna Tilda säger ALLT: Sweet Tilda från förra årets jul-collektion från Magnolia.
Jag har maskat henne med en snigel från vårens klubb-paket, hur gullig som helst tycker jag:)

Blomman gjorde jag själv med hjälp av stansar, brads och vatten.
Grenen med slipade pårlor på är från Magnolias butik i Borås. Jag köpte inga själv för jag tyckte de verkade svåra, men då jag inte ville ha fler blommor på kortet snodde jag en bit av syrran. Nu e jag fast, och bara MÅSTE köpa dem nästa vända...

Fjäril gjord med MS stans, restroblommor med små halvpärlor i matchande färger och Stickels Spun sugar (heter den så?)
Tilda fick lite av stickelsen på klänning och toffsar oxå, för jag kunde ju givetvis inte låta bli då locket på den lilla tuben var av!!

Insidan med en prickig och en blommig sida. Den blommiga sidan har en liten ballerina som var en del av mönsterarket jag använde.
Jag gjorde en rosa tag med cuttlebugen och skrev en hälsning för hand.
Det ser så "taffligt" ut med min fula handstil...måste sluta skriva själv, jag har ju en dator!!


Med det här kortet hade jag tänkt delta i Ooh-la-la-creationschallenges utmaning med temat "spots and dots".

1 kommentar:

  1. Wow gorgeous card and your colouring is lovely great image and such pretty embellishments
    Thank you so much for sharing with us at ooh la la this week
    Wendi

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.