Min lilla värld av pyssel!

onsdag 28 april 2010

Dagiskort!

Nu verkar allt lugnt på feber-fronten och lillen är inte varm...än...;o)
Dagis för Noah imorgon om han orkar...

Idag har jag börjat sy en klänning åt svärmor...den blir tjusig:oD
Hon har ju lite bekymmer med ärr och brännskador efter operation och strålning,
så hon bad mig sy, i utbyte mot barnpassning.
Hon e en gullig svärmor, och en vän:o)
Många har ju bekymmer med svärmödrar men vi drar jämnt, Carin och jag:o)

För två veckor sedan började min Prinsessa (mitt gudbarn i Ö-vik) Silea på dagis!!
BIIIG HAPPENING!!
Jag har skickat ett litet paket och ett kort såklart.

För ett tag sedan beställde jag, mamma och syster MASSOR av blommor från Wild Orchid crafts och jag blev genast käääär i de orangea godingarna i lådan:

Jag bestämmde mig för att rota i mina gömmor efter orange papper, och titta vad som dök upp:

Ett alldeles underbart papper från sassaraslass:oD
Detta är bevis för att man ska följa sin instinkt och shoppa tills plånboken e tom på mässorna...ALLT kommer till användning tillslut. Om det så dröjer ett par år...
Midsommar Tilda e en glad tjej, precis som lilla Silea (som jag förövrigt träffar alldeles för lite) så hon passade utmärkt på kortet...

Nu när jag tittar på foton av kortet i efterhand ser jag att detta är ett utmärkt tema för midsommar-inbjudningar iår!!
Tror ni jag får tid? Eller räcker sassafrass-pappret?!
Den som tittar in får se...

Kraaam på er:o)

2 kommentarer:

  1. Ljuvligt kort!! Så härliga färger =D
    Klart att papperet räcker om du gör småsmå kort ;P
    Jo det är pearlmaker jag använder =) Jag köpte en ny eftesom jag fruktar att den gamla ska ta slut när som helst, men den nya är värdelös! det blir toppar av den så jag får väl köra med min stackars gamla tills den är helt slut =D

    ha en härlig valborg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är den gamla som jag använt :) Det är lite som att vinna på lotto att få tag på en bra pearlmaker. Jag har 4 st och bara en är bra...dom andra blir toppiga och jag vet flera som har samma bekymmer. Så tyvärr är det nog så att det är olika satser och ibland har man turen att få en riktigt bra =)

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.