Min lilla värld av pyssel!

måndag 3 maj 2010

Olyckligt fall.

Har gjort detta krya på dig kort, i all hast, till en kompis son som har gjort illa sig.
De håller på att bygga en ny entré med trapphus i sin villa. När de lagt in nytt klinker, INNAN trappan var på plats, använde de en stege för att komma upp och ner mellan våningarna i huset. En sen kväll klättrade pappan ner för stegen med Vilgot (6 månader) i famnen. Stegen glider undan på de nya, hala klinker-plattorna och far, med son, faller handlöst 3 meter...
Pappan var omtumlad ett tag, men pojken vårdas i 6 veckor på Östra sjukhuset i Göteborg. Han ligger i sträckbädd för brutet lårben och får inte flyttas!!!
Såhär blev kortet i sin enkelhet:
Texten har jag skrivit ut på datorn...tyvärr på lite för tunnt papper, så det "skrynklar sig" när jag lägger det i kuvertet. Jag har fäst dem så att det ska se ut som om vimplarna vifftar lite i vinden genom att inte limma hela vägen utan bara i ändarna och lämna lite luft i mitten...Förstår ni?

Hade ett passande baby-motiv som fick pryda framsidan.

Jag tog tre enkla blommor från reprint för att det skulle bli lite "pojkigare", inte så mycket "bebis".


Ha en mysig kväll:o)

1 kommentar:

  1. Så sött kort!
    Men hu så otäckt med stegen!!! gudars vilken händelse =( Stackars liten...hoppas att han läker ihop snabbt och får komma hem!!

    Stor Kram
    Malin

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.