Min lilla värld av pyssel!

fredag 14 maj 2010

Fjärilsdille!!

Har jag berättat om min fjärils-dille!?
Jo, när jag var på mässan i Borås i vintras köpte jag 2 jättefina fjärilsstämplar. Ända sedan dess e jag helt fjärils-tokig!!!
Och för att göra mitt beroende ännu värre, så verkar fjärilar vara högsta mode och högst tillgänglig i alla former och modeller. Jag förstår de som blir shop-o-holics!
Idag blev det ett hårspänne med en svart/turkos fjäril till mig på shoppingrundan som egentligen var tillägnad min man:oO
Maken fick två par jeans, så det går ingen nöd på´n;o)

Nu till annat:
Grannen kom över i söndags och undrade om jag kunde göra ett kort åt henne...en beställning alltså!!! ROLIGT, ROLIGT!!!!
Så här blev resultatet:

Eftersom det var till en 50-åring var det inte svårt att välja Tilda...så sofistikerad...
Hon som ska få kortet är trädgårdsintresserad, så jag målade en vattenkanna på frihand åt Tilda att sitta på. Blev inspirerad av en stämpel från Magnolia. Min blev inte närmelsevis så fin som deras...får nog köpa den, verkar användbar:o)
Jag blev nöjd med färgläggningen denna gång. Har haft lite problem med klänningen.
Bokstäverna är från ett ark jag köpte på mässa för ett par år sedan. Har använt dem jätte-mycket, så nu finns det bara kvar till korta namn;o)

Blomman e lite väl rosa för kortet, men färgen i Tildas klänning gör att den funkar.
Har stansat ut några små retroblommor ur en boksida som jag färgat med te. Halvpärlor som mitt.

Fjärilsdille! Trodde jag skulle dö av lycka när jag hittade dessa på Papermaze i Kungsbacka! Snurrade en liten ros i mitten.
Alla blommor från Wildorchidcrafts.

Piffade till insidan oxå. Man får ju göra sig till lite;o)
Lite vitt 300g. aquarell-papper i mitten för grannen att skriva sin hälsning på.

På baksidan stämplade jag min personliga stämpel. Extra viktigt nu när det är till främlingar.

Oj oj oj, mycket text idag. Hoppas ni orkat titta på bilderna iaf;o)

Ha en underbar fredag i solen!
Kram

1 kommentar:

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.