Min lilla värld av pyssel!

torsdag 13 maj 2010

Födlsedagskort

I tisdagd fyllde Svärmor 55 år, och svärfar hade planerat ett surprise-party. Det blev väldigt lyckat och Carin blev riktigt överraskad;o)
Jag hade gjort ett kort till henne som var lite annorlunda för att vara mig:
Motivet har jag gjort av två stämplar som jag maskat ihop. Mycket jobb, men roligt. Jag ville ha lite "suddig och diffus" look på det hela, så jag stämplade fjärilen (från kortmakaren) tre gånger med bara ett "färgdopp". Blomman är från senaste klubbpaketet á la Magnolia. Jag färglade med vanliga färgpennor för att fortsätta med den suddiga looken.
Blommorna fick bli i samma färger som kortet i lite ljusare kulörer.
Stora blomman från Wildorchidcrafts och de små från Kuttut.

Jag tyckte det saknades något under motivet, så jag gjorde en enkel blomma i samma papper som kortet med hjälp av retro-blomma stansar i 2 storlekar och en brad.

Testade en ny grej med stämpeldynorna. Jag har alltid fått höra att man inte ska "dubbel-stämpla" med dynorna för då får man inte tillbaka orginalfärgen igen:o(
Men, tänkte jag, det får vara värt ett försök!
Resultatet på pappret blev jag JÄTTENÖJD med. Lite milerat lixom.
Vad dynorna anbelangar stämplade jag bara ett par gånger till med dem, sedan var de som innan:o)
Det var inte sista gången jag gjorde detta...

Pappren till detta kort kommer från ett super-billigt kit jag köpte på vinst och förlust på Gekå´s i vintras. Det var som färdigt kit att göra albumsidor med, men med lite fantasi...
Ett av pappren var glittrigt, så för att matcha fick stora rosen stickles!!

Kraaam på er och ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.