Min lilla värld av pyssel!

tisdag 4 maj 2010

Nya vänner.

Visst är det en härlig känsla när man träffar nya människor som man känner att man "klickar" med, i vuxen ålder?!
Detta har hänt mig nyligen, och jag är väldigt glad över det.
Min nya vän är en mamma på Noahs dagis. Vi har liknande intressen och smak vad gäller det mesta tror jag ( det känns iaf. så när vi pratar).
Hon och hennes familj har just flyttat till ett nytt hus, och jag tänkte det skulle passa med ett inflyttningskort.

Jag tyckte motivet med en nyckel passade bra in till "nytt hus".
Jag hittade motivet hos Heidi.

Bakom motivet en liten tag med texten "Home is where the heart is" stämlat i rosa. Tyvärr glömde jag ta kort på tagen utdragen...Ni får fantisera själva:o)
På spetsen (under tagen) tre små utslagna rosor från Wild Orchid crafts.

Stoooora rosen från samma ställe som de små. Kan inte få nog av blommor:oD
Papper från graphic45 och Tilda/panduro. pappret med texten är en vanlig sida ur en pocketbok (Marie Jungstedt), som jag färgat med te. På det viset kan jag få rätt ton och få det att passa med övriga papper.

Det har ösregnat här i eftermiddag och dränkt pressenningarna som vi täckt bjälklagret till nya huset med. Min man har varit ute jättelänge nu för att få undan vattnet och ordna att det inte läcker in...stackaren.

Fortsatt mysig kväll...KRAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.