Min lilla värld av pyssel!

fredag 28 maj 2010

Nyfödd prinsessa!

Håll i er, för nu kommer ett låååångt inlägg med många bilder...

En kompis har just fått sitt andra barn, en Sofia! Kul för storebror Alfred:O)

Som jag nämnde tidigare i veckan så e jag lite trött på att göra 15*15 kort och har gjort lite endra projekt det senaste...
Inspiration till detta kort fann jag hos Mette.
Jag har använt en doily lace kantstans från MS för att hitta på lita kul på framsidan.
Stickles passar ju oxå in:O)

Fick knepa och knåpa lite för att komma på vikningen, men det gick.
Såhär ser kortet ut på insidan när det är uppvikt.

Detaljbild på stämplingen på insidan:

Såhär ser kortet ut på baksidan när det är uppvikt:

Detaljbild på stämplingen på baksidan. Kronor från Magnolia.

Stämpeln från Kortmakaren heter Elsa/Kalle...en liten favorit.

Detaljbild på blommorna på framsidan. Gjorda med retrostans och rosen köpt på Wildorchidcrafts.

På baksidan täckte jag bandet med en fjäril som jag stansat ut med min nya punch från MS.

Alla papper från Magnolia och Inkido.

Ha en myyysig fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.