Min lilla värld av pyssel!

måndag 23 januari 2012

Goddag!

Nu har vintern kommit även till västra Sverige ska jag be att få meddela. Men det verkar inte bara som om det kom och smälte bort. Nej, idag är det -4,5 grader så vi verkar få behålla de stackars små centimeter som är kvar.

Hemma och "vabbar" med hostiga och febriga pojkar idag. De är bra hängiga faktiskt. Får se om de orkar pyttelite lek i snön. Man vill ju gärna passa på!!

Jag gick på samma träningspass igår som jag var på förra söndagen i hopp om att träningsvärken inte skulle bli lika illa denna gång. Jag menar: nu har ju kroppen varit med en runda tidigare!! Men ack vad jag bedrog mig. Ont, ont, ont!

I förra inlägget berättade jag om motiv jag färglagt och sedan bara lagt undan. Jag plockade fram dessa och parade ihop med passande papper.
Detta är ett sådant kort:

Väldigt sparskrapat eftersom det med all säkerhet kommer bli en karl/pojke som får detta. Ständigt detta problem med herr-dekorationer! Papper från BoBunny och Kaiserkraft.

Edwin är färglagd med helt vanliga tushpennor. Billigaste sorten!! Det är ju bara SÅÅÅ kul att testa sig fram. Olika tekniker får olika resultat som passar i olika situationer.

Jag har använt mig av ett verktyg som man skär ut rundlar med. Den ser ut ungefär som en passare, fast med en kniv i ena änden istället för en penna. Jag gjorde cirkeln som skulle skäras ut lite mindre än motivet, så delar av Edwin kommer utanför. Detta är en ny favvo-teknik som jag tycker ger djup i korten. Jag har chalkat lite med Distress ink, Walnut stain ront kanten på cirkeln.


Bakom motivet har jag stuckit ner en tag från Panduro som jag stämplat med en textstämpel. Det är en clearstamp och jag använde distressdyna, det blir inte så bra resultat med den kombinationen tycker jag:( Men jag vill så gärna ha just den bruna nyansen. Ska man behöva kompromissa!?!


Jag fäste tunna matchande band i hålet.


Som enda dekoration tog jag en stor metallblomma från Woc och fäste en röd ros i mitten. Rosen köpte jag på Pandur förra julen. Det var rött glitter på från början som jag aldrig riktigt gillade, så det skrapade/klippte jag bort! Nej men, ser man på! En dekoration till!! 3 st. pyttesmå, röda pärlor.


Jag har stämplat frasen Grattis! med röd dyna rakt på kortet.

Ha en härlig måndag allihop!

1 kommentar:

  1. Snyggt stilrent, gillar iden med att motivet kommer ut ur cirkeln.
    Verkar lite knepigt men jag får väll prova.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.