Min lilla värld av pyssel!

tisdag 26 oktober 2010

Bolibompa=blogstund.

Tisdagar = sovmorgon.
När killarna vaknar (ca 06:00) går vi upp, tar med oss täcket, och lägger oss o slappar i soffan! Bolibompa rullar på tv:n och vi kramazzzz;O)
Det gäller att ta vara på alla stunder, för lagom till 07:00 har de tröttnat och börjat springa runt i hela huset och leka tigrar, riddare, pirater eller annat liknande som låter så mycket som möjligt;O/
Då blir det en blog-stund för mamman...


Så till den svåra uppgiften med att göra herr-kort.
Kanske blev det inte tillräckligt "manligt". Det ligger i betraktarens öga...


Detta är kortet i sin helhet. Papper från Kaiserkraft.

Edwin e så söt:O)
Jag har använt en svamp och chalkat runt hela Edwin. Jag gillar detta resultat.

En "manlig" variant på rosett;O)
Den vågiga bården är rest från sassafrass-pappret på föregående kort.

Den andra remsan (med rutor och pricker),är baksidan på Kaiser-pappret.

Här ser man blomstre-arrangemanget uppifrån.
Blommor från Woc, Kiawa hobby och Kuttut.

Blommorna sett nerifrån.

Bokstäverna vet jag inte vem som gör, men jag köpte dem på en mässa för länge sedan. Helt otroligt att de räcker än! Jag tycker jag har använt dem så mycket! Bra när det är åt det hållet:)

På det här fotot ser man att jag använt en hel del 3D kuddar. Man får så fina lager med hjälp av dem.

Ha en go´dag.

1 kommentar:

  1. Ja, det blir en hel del askar har jag märkt...
    Jag brukar ge bort i present, det är väldigt uppskattat :)
    När nån fyller år och jag ska ge pengar gör jag alltid en ask istället för ett kort. Kortet lägger man ju bort efteråt men asken kan ju komma till användning.
    Ett annat tips är ju att sälja askarna.

    Dom senaste askarna jag gjort har jag gjort i matchande papper och i olika storlekar. Jag har låtit bli att dekorera, då kan man stapla askarna fint på en hylla tills dom kommer till användning...

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.