Min lilla värld av pyssel!

fredag 29 oktober 2010

Semester...

Idag börjar jag min 10-dagars ledighet!
Johannes (min make) ska bygga på huset, och jag o killarna ska ta det lugnt, se till att bli helt snor-fria och leka med kompisar.
Men först ska vi inviga semestern med en tur till The Reef (badhotellet i Fredrikshamn)!
Buss till Kungsbacka, tåg till Göteborg, spårvagn till Masthuggstorget och sedan färja till Danmark. Killarna kommer vara utom sig av lycka, och helt slut när vi kommer fram;O)

Snart är det Halloween, vilket jag inte firar egentligen, men det är ju trevligt med en anledning att skicka en hälsning till sina vänner:O)


Självklart går kortet i svart/lila/orange. Känns som rätt färger för att få stämningen.
Använde en tag från Misscutiepie som motiv, för omväxlings skull.
I tagen har jag knutit en remsa av ett svart spetstyg som blivit över efter en balklänning nå´n gång...

En spöklik blomma som jag köpt hos Kuttut.
Blomman fungerar som stopp och fasthållare för tagen.
Jag har gjort en liten "trollstav" av pärlor som sticker ut från blomman.

De här små roliga utsmyckningarna kommer från YouDo, och funkar i det här fallet som hållare till tagen.
Det orange hörnet kommer även det från Misscutiepie.

Här ser man att tagen går att ta bort, så kan man fästa en hälsning på baksidan...
Alla papper från Magnolia.

Nu ska jag och killarna käka frukost:O) Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.