Min lilla värld av pyssel!

torsdag 30 december 2010

Nyårskaos?!

Hejsan allihop! Jag lägger ett litet hobbyinlägg från mitt kaos här hemma! Vi har rivit 2 väggar och har inga rum till barnen = leksaker i hela huset!!
Dessutom uteblir snickaren ytterligare några dagar, så nyårsmiddagen för 13 personer får intas mellan sågspån och tapetklister;O)
Har bestämt mig för att skratta åt elendet, det är ju ingen idé att gråta!
I morse ville jag gråta när jag stod i duschen och hör en karl stå i hallen och prata med barnen!! PANIK!!! Jag har aldrig duschat så fort! Det visade sig vara snubben som skulle installera värmepumpen i eftermiddag som kom lite tidigare! Sen NÄR kommer hantverkare TIDIGARE än avtalat?! Jo- när man står i duschen!!!

Gjorde ett kort till min svägerska som fyllde 17 den 22/12.


kortets utgångsläge var samma papper som förra kortet. Jag tycker själv inte att de blev ett dugg lika!!

Använde bara blommor från Magnolia...lite lyx får man unna sig;O) Inga egengjorda dekorationer här inte!

Tilda fick en liten annan stil när jag satte strass i toffsarna för att dölja de jul-inspirarade hårdekorationenrna. Vips så blev hon hur användbar som helst!!! Jag har använt min nya, turkosa ZIG Brushables till hela motivet.

Biljetter instuckna bakom motivet som jag tänkt stämpla "Grattis" på, men ångrade mig och lkät de vara som de är. En bomullsspets iu creme under en stansad spetskant kan man skymta på bilden oxå.

Imorgon blir det alltså nyårsmiddag här...får lägga lite extra krut på dukningen så kanske gästerna inte märker kaoset runtomkring?!

Kraaam

2 kommentarer:

  1. For et herlig kort!
    Godt nytt år til deg! Vi blogges i 2011!
    Klem,Janne

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen som ni hade fullt upp! Härligt kort! Gillar de starka färgerna. Mitt första besök här, nu ska jag kolla vidare!

    SvaraRadera

Please leave a comment, I love them!! Hugs from Ansi.